Skolekredsen

Alle friskoler skal ifølge loven om frie skoler have en skolekreds, som står bag skolen. Formålet er bl.a. at sikre, at Flakkebjerg Friskole er folkeligt forankret, og at selve skolens eksistens er begrundet i en gruppe borgeres ønske om at drive skolevirksomhed med et særligt værdigrundlag.

Skolekredsen er altså den gruppe af borgere, der står bag ønsket om at drive en fri skole. Skolekredsen er skolens øverste myndighed.

Som medlem af skolekredsen vil du blive inviteret til skolens årlige generalforsamling, og har stemmeret. Man bliver tillige inviteret til at deltage i en lang række af skolens årlige arrangementer.

Et medlemskab af skolekredsen koster 200 kr. årligt, forældre der har børn skrevet op til skolen er automatisk medlem af skolekredsen. Vi glæder os til at høre fra dig. På den måde kan du være med til at gøre en positiv forskel.